Loading

Pozyskiwanie klientów w branży estetycznej.

Bez kategoriiComments are off for this post.

You Are Here:Pozyskiwanie klientów w branży estetycznej.
Utrzymywanie obecnych Klientów jest odpowiedzialnym i istotnym zadaniem każdego gabinetu medycyny estetycznej, ale to pozyskiwanie nowych Klientów jest kluczowym czynnikiem rozwojowym większości biznesów piękna drpabianczyk doskonale to wie. Zdobywanie nowych Klientów nie może być chaotyczne – Trzeba tutaj podejść w sposób profesjonalny i uczynić z tego proces pozwalający na jego pomiar, analizę, ocenę oraz modyfikację. W języku angielskim, który biznesowo zdominował język polski proces funkcjonuje pod pojęciem New Clients Acquisition .

Doświadczeni przedsiębiorcy, którzy tematykę medycyny estetycznej mają w małym palcu często śmią twierdzić, że w tym biznesie, pozyskanie nowego Klienta jest jednym z najtrudniejszych elementów rynkowej układanki. W tym stwierdzeniu jest dużo prawdy. Tęgie głowy dwoją się i troją, co zrobić, jak zadziałać, aby nawiązać satysfakcjonującą obie strony współpracę z kolejnym Klientem lub pacjentem kliniki. Tysiące książek opisują metody, techniki, procedury.

  • Ale czy ktoś z książki nauczył się prowadzić samochód?
  • A czy techniki opisane są odpowiednie dla naszej organizacji?
  • Czy pracownicy dysponują odpowiednimi kompetencjami i narzędziami?
  • Czy są właściwie przygotowani?

Jest wiele technik, dzięki którym sukcesywnie można „złapać” klienta. Ważne jest, aby nigdy się mu nie narzucać a skutecznie przyciągać uwagę .

  • Gdzie zatem są potencjalni klienci?

Są wszędzie! W każdym domu, w każdym bloku – jednym słowem na każdej ulicy w zasięgu gabinetu! Problem więc nie tkwi w tym skąd je wziąć, tylko jak je przekonać, żeby wybrały się właśnie w proponowane miejsca. Dobrym posunięciem jest zmobilizowanie stałych klientów, aby przyprowadzali do gabinetu znajomych, można wtedy zastosować chwyt marketingowy w postaci rabatu czy gratisowego zabiegu. Dobrze jest prowadzić bazę danych klientów z ich numerami telefonów i czasami przypominać dawno niewidzianym osobom o istnieniu gabinetu.

Wiadomo, jak i w życiu tak i w biznesie- pierwsze wrażenie jest najważniejsze trzeba dokonać wszystkiego co tylko można, żeby osoby, które odwiedzają gabinet czy klinikę po raz pierwszy, zostały na dłużej! Nie trzeba chyba nikomu mówić o tym, że trzeba zadbać o odpowiednią obsługę, odświeżone wnętrze gabinetu,oraz cały czas pracować nad nową ofertą gabinetu- udoskonalać ją i cały czas śledzić co jest na topie w medycynie piękna.

Jeśli firma nie jest jeszcze tak rozwinięta i nie może zatrudniać ze względu finansowych można nawiązywać owocne współprace.

Warto poszukać na rynku specjalistów takich jak dermatolog, lekarz medycyny estetycznej, masażysta, fizjoterapeuta, podolog… Osób, które wzbogacą każdą ofertę i pozwolą się wyróżnić.

About the author:

Top