Loading

Opakowania produktów spożywczych pełnią funkcję ochronną, informacyjną oraz reklamową

Bez kategoriiComments are off for this post.

You Are Here:Opakowania produktów spożywczych pełnią funkcję ochronną, informacyjną oraz reklamową

Zdecydowana większość produktów spożywczych nie może być wystawiona na sklepowych półkach bez zapewnienia im odpowiednich opakowań. Kartony, pudełka, folie, plastikowe butelki, różnego rodzaju torebki… – to tylko niektóre z nich.

Opakowanie powinno być odpowiednio odporne na zniszczenia, jak również dość łatwe do usunięcia. Nikt z nas nie lubi przecież „walczyć” z trudną do rozerwania foliową torebką, czy pozbawionym możliwości szybkiego otwarcia kartonem. Jednak również istotną funkcją opakowania wydaje się być w dzisiejszych czasach możliwość przekazywania za jego pośrednictwem najważniejszych informacji o produkcie.

Jakiego rodzaju informacje powinny znaleźć się na opakowaniach produktów spożywczych?

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, czy opakowanie takie komunikaty przekazuje. Nie jest wcale trudno je zamieścić na właściwie dowolnym typie pakunku. Firm oferujących usługę nadruku wybranej treści na opakowaniu można znaleźć bardzo wiele (kontakt do jednej z nich znajduje się chociażby na tej stronie –  multipak.info).

Jakie zatem informacje powinien zamieścić producent lub dystrybutor na materiale zabezpieczającym jego produkt spożywczy? Oto kilka przykładów najbardziej pożądanych danych, których obecność na opakowaniu bywa również narzucona przez prawo:

  • Jaki jest dokładny skład produktu? To informacja szczególnie ważna dla osób pragnących dokładnie wiedzieć, jakiego rodzaju substancje spożywa.

  • Skąd pochodzi dany produkt? Dla niektórych osób duże znaczenie ma fakt, czy dany artykuł jest produkcji polskiej czy zagranicznej.

  • Jakie alergeny zawiera produkt? Ta informacja musi bezsprzecznie znaleźć się na każdym produkcie, którego spożycie wiąże się z przyjęciem składników wywołujących u niektórych osób groźne reakcje uczuleniowe.

  • Jaka jest wartość odżywcza oraz energetyczna produktu? Są to oczywiście dane szczególnie cenne dla osób znajdujących się na diecie i pragnących zrzucić zbędne kilogramy.

  • Czy istnieją jakieś sprawdzone przepisy oraz sposoby przyrządzania danego produktu? Jeśli opakowanie skrywa produkt surowy, powinna znaleźć się na nim informacja wskazująca, jak przygotować ów artykuł do spożycia.

  • Czy produkt otrzymał jakieś nagrody albo certyfikaty, świadczące o jego wysokiej jakości czy ekologiczności? Tego rodzaju informacje są cenione przez coraz większą liczbę osób, pragnących żyć w sposób nieco bardziej zgodny z naturą.

  • W jaki sposób wyprodukowany dany artykuł? Przede wszystkim produkty regionalne mogą poszczycić się ciekawą historią swojego powstawania – jeśli na opakowaniu znajduje się dostatecznie dużo miejsca, warto ją zamieścić, ku uciesze coraz większej liczby konsumentów.

Dobrze przemyślane opakowanie może stać się świetną reklamą

Nie warto zapominać o tym, że opakowanie pełni nie tylko funkcję ochronną oraz informacyjną, ale również promocyjną. Jeśli jest zaprojektowane w sposób przemyślany oraz bardzo estetyczne, przyciąga wzrok większości konsumentów. Część z nich może zakupić dany produkt tylko ze względu na fakt, że ujął ich właśnie sposób jego zapakowania.

About the author:

Top