Loading
8 marca 2016

Monitoring mediów

Czy warto monitorować w dzisiejszych czasach media? A jeśli tak, to po co? Czemu to służy? Odpowiedź jest prosta – tak, monitorować media wręcz trzeba, szczególnie wtedy, jeśli zajmujemy się działaniami z zakresu marketingu i PR-u. Warto wiedzieć, gdzie pojawia się komunikat na dany temat, z jaką częstotliwością wraca się do niego, aby to wykorzystać w swoich działaniach. Co istotne – dobrze jest rozeznać się w sytuacji jak ludzie reagują na dane wiadomości, jakie komentarze padają, czy tema jest sensacyjny czy może przechodzi bez echa.

 

Wszystko to jest ogromnie istotne, aby móc przygotować odpowiednia kampanię, reklamę, która zostanie pozytywnie odebrana. To tez dobry sposób na zweryfikowanie tego, jakie tematy są aktualnie trendy, na topie.

 

Kto więc powinien zajmować się monitoringiem mediów? Samodzielne działania na własną rękę nie wystarczą. Dobrze jest to zadanie powierzyć specjalistom, którzy będą mieli pod okiem wskazane media każdego dnia. Jest to szczególnie istotne, aby być na bieżąco, gdyż w razie nieprzychylnych komentarzy można szybko zareagować.

 

Top