Loading

Jak promować sklep internetowy?

Bez kategoriiComments are off for this post.

You Are Here:Jak promować sklep internetowy?

Obecnie wielu konsumentów dokonujących zakupy robi to za pośrednictwem internetu, stąd też pojawia się coraz więcej sklepów oferujących bardzo szeroki asortyment. Rosnąca liczba sklepów internetowych oznacza jednocześnie coraz większą konkurencję w branży sprzedaży online, dlatego coraz istotniejsze stają się metody promowania tego typu sklepów. Jak osiągnąć sukces marketingowy prowadząc sklep online? Należy zastosować się do kilku poniższych wskazówek.

Prawidłowo zbudowany sklep internetowy
Sklep internetowy tworzy się w inny sposób niż stronę www, musi on uwzględniać szeroki zakres produktów, dawać możliwość zamówienia danej rzeczy, wyboru sposobu dostawy oraz zapłaty za nią za pośrednictwem internetu. Sklep internetowy powinien być również zbudowany tak, aby ułatwiał pozycjonowanie strony.


Kampania AdWords
To idealny sposób na szybkie uzyskanie widoczności, gdy strona jest jeszcze młoda i nie osiąga wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki kampanii AdWords będzie wyświetlać się jako reklama na szczycie wyników wyszukiwania. Jednak tego typu kampanie również muszą zostać prawidłowo skonstruowane, aby pokonały konkurencję w licytacji, którą należy wygrać by strona pojawiła się w pierwszej odsłonie. Musi też zachęcić klientów do wejścia na stronę. Należy też pamiętać, że część internautów świadoma jest, że linki oznaczone jako sponsorowane są linkami płatnymi, dlatego świadomie je pomija klikając pierwsze organiczne wyniki wyszukiwania. Więcej informacji na temat samej usługi można znaleźć na stronie q-seo.pl/adwords.php.

Pozycjonowanie
To jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie klientów. Według badań nadal wielu internautów nie uświadamia sobie, że wyniki z pierwszej dziesiątki, to w wielu przypadkach efekt działania firm pozycjonerskich, dlatego użytkownicy chętnie wchodzą na strony wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. Sprawia to jednocześnie, że na stronę trafia klient faktycznie zainteresowany produktem, co znacznie zwiększa szansę, że dokona on zakupów. Jak pokazują badania użytkownicy najczęściej przeglądają jedynie wyniki z pierwszej dziesiątki, czasem odwiedzają również sklepy obecne w drugiej odsłonie, czyli w pierwszej dwudziestce, jednak jeśli sklep jest na trzeciej karcie, to szansa, że klient do niego trafi jest już niewielka.

FanPage na Facebooku
Może to również być bardzo dobra metoda marketingu internetowego – jednak prowadząc fanpage swojej firmy należy dbać by regularnie pojawiały się na nim nowe wpisy, ich zawartość powinna być angażująca i ciekawa dla użytkowników. Dobrym rozwiązaniem na dotarcie ze swoją ofertą do nowych klientów jest uruchomienie kampanii reklamowej na Facebooku w sytuacjach gdy w sklepie pojawiają się nowe promocje, dzięki temu poszerzamy grono klientów oraz szanse, że jeśli nie dokonają zakupu od razu, to mimo wszystko wrócą do naszego sklepu.

To tylko część działań marketingowych jakie może podjąć sklep online w internecie. Należy pamiętać również, że w reklamie liczy się kreatywności i ciągłe poszukiwanie nowych możliwości.

About the author:

Top