Loading
8 marca 2016

Informacja vs strategia

Sztuką jest stworzyć bardzo dobrą, sensowną informację prasową, jak również strategię PR-ową. Co cechuje te dwie kwestie? Czy są one skuteczne. Dużo zależy od tego, czy są poprawnie sformułowane, a ich zastosowanie przemyślane. Jeśli tak, to na pewno pomogą osiągnąć założony cel. Co więc należy zawrzeć w informacji, a co w strategii?


Przygotowując informację prasową należy zachować pewne jej części składowe, czyli tytuł, lead, rozwinięcie, datę. Notka musi być aktualna – w tym pomoże zamieszczenie wspomnianej daty. Ponadto powinna brzmieć neutralnie (bez nacisku na reklamę jakiegoś produktu czy usługi), lecz jednocześnie być napisana językiem barwnym, który czytelnika zaciekawi. Kolejna kwestia to zachowanie jednolitego tematu oraz zwięzłość. Nikt nie lubi czytać elaboratu na dany temat, dlatego trzeba pisać konkretnie, unikając też zbyt ogólnych sformułowań. Co jeszcze istotne – informacja musi zostać wcześniej potwierdzona, aby jej twórca nie był posądzony o zmyślanie. Pisze się tylko o faktach i dobrze jest używać konkretnych liczb, statystyk.


Jeśli chodzi o strategię, wymaga ona już nieco więcej pracy, dokonywania bardziej złożonych analiz. Powinna ona być wsparciem dla biznesu i doprowadzać w ostatecznym rozliczeniu do osiągnięcia wcześniej zamierzonego celu. Jakich form można w tym wypadku używać? Otóż różnych – w zależności od potrzeb, aktualnych możliwości. Można wykorzystać między innymi media relations, kampanie, dzięki którym odbiorcy dowiedzą się o działaniu marki lub o problemach społecznych, które warto by było rozwiązać.


Top